Friday, July 27, 2012

Sebab Artis Tak Balas Komen di Facebook

Ok eyh, kali ini aku nak bincangkan isu artis.
dimana kalau kita tengok dekat Facebook tu,then tengok lagi dekat artis2 punye fan page.
punye la beribu-ribu komen and siap boleh "previous2 comment" lagi.
memang macam2 komen yang tertulis dekat situ,tapi ada x artis menjawab pertanyaan anda?
Dulu yang pernah aku nampak pun si abby abadi tu,memang berbalas-balas komen,mesra betul dgn peminat2 die,tapi artis2 lain xde la aku nampak pulak.
Kenapa diorang x balas eyh komen2 korang?diorang bukannya sombong tapi kemungkinan diantara sebab2nya ialah :
  • Diorang Busy dengan kerja.
  • Diorang xlarat nak menjawab/membalas semua komen2 anda.
  • Diorang malas nak layan komen2 anda.
yang part busy dengan kerja tu..memang aku rase ye la kan,busy dengan shooting dan sebagainya..then yang point kedua pula,cuba la korang bayangkan beribu2 fan die yang komen dekat situ,nak nye die menjawab/membalas semua comment2 tu?tidak sama sekalii..jangan harap.mana x nya,banyak giler kot komen2 die,baru sehari x bukak aku rase dah beratus2 komen yang die dapat.then kalau korang la kat tempat artis tu kan,agaknya terlayan x semua komen2 tu?xkann..Dan ada sesetengah artis memang betul2 sombong pun,kadang2 tu aku ada jugak ternampak dalam satu gambar ade sorang komen,tapi xreply pun...
aku xtau la pulak sebab apa kan..aku ni bukan artis.gagaga..kalau ada pun artis2 ni setakat balas "ok thanks!"
tu jerk..and artis2 ni akan balas komen dari kawan diorang yang rapat2 jerk.aku pernah nmpak sekali.

Persoalan aku ialah : kalau dah tau artis2 ni semua TAK AKAN balas komen2 korang,kenapa still ramai yang komen eyh?pelik aku.kadang2 tu macam2 diorang tanya..puji itu ini la..heish..
tidakkah membuang masa?kalau aku la kan,aku just tengok2 je gambar2 diorang tu,paling koman aku just tekan button "like" jerk..and kalau artis "idola kecil" tu,kalau aku pergi salah sorang peserta dia punye page,especially artis lelaki,then peminat2 die nie boleh mintak nombor telefon pulak dahh...Hoi!die xlayan la..kadang2 tu ada jugak mintak berkali2..buang mase jerk la kamu2 semua,lagi satu kalau orang tengok buat malu jerk,aku gelakkan jerk tengok perangai budak2 nie.kih3..macam2 kerenah la manusia ni.

Tindakkan yang perlu anda lakukan ialah : cuba biar jerk,xpayah komen ape2 dekat sttus or picture2 diorang.just tengokkan jerk.

Pesanan dari aku ialah : kalau ade sesiapa yang baca entry pasal nie then orang yang membaca entry ni pulak pernah mengomen-ngomen dekat page artis kegemaran die.
Dialog seperti ini mesti akan terlintas dalam fikiran pembaca tersebut iaitu :
"eyh suke aku la,yang kau susah kenapa?"
kalaulah ade orang yang berfikiran sedemikian meh aku jawab : 
"aku just bagi nasihat & pendapat"

Lagi pemikiran yang mungkin terlintas dalam pemikiran anda2 semua ialah :
  • Aku x harapkan dia balas komen aku pun!
  • Aku just suka-suki jerk komen.
  • Bosan2 aku saja la kan komen2,mana tau diorang balas.
  • memang die xreply,tapi kemungkinan dia baca komen aku.
Jawapan untuk persoalan diatas ialah : apa yang korang dapat??kepuasan?ke ada alasan lain?sila nyatakan di ruang komen dengan cara baik
Terima Kasih



P/S : APE AKU MEREPEK SEBENARNYA HA?

No comments:

Post a Comment